Què passarà amb la distribució hotelera postcoronavirus?

Què passarà amb la distribució hotelera postcoronavirus?

  • El CEO de Mirai espera "una cascada de tancaments" d'agències on line petites, sobretot les enfocades al segment vacacional.
  • "És un error tornar a obrir la distribució amb tots els canals i amb les mateixes condicions. És l'oportunitat de triar l'estratègia"
  • "Tenir molts canals és dolent, tenir un és impossible, has de buscar l'equilibri", recomana Pablo Delgado
Canviar, o això és el que hauria d'ocórrer, diu Pablo Delgado CEO de Mirai i justifica la seva resposta explicant que arran de la Covid-19 "el client canviarà i les necessitats també", per la qual cosa els hotels estaran obligats a aquesta transformació "i com a part de l'ecosistema també canviarà la distribució". Segons l'expert, la crisi no la podran aguantar tots i els hotels que tinguin una "distribució sana" seran els que surtin més fàcilment de l'estancament de demanda.

En un webinar de 360Hotelmanagement, Pablo Delgado va plantejar que "si la crisi dura molt i la recuperació és molt lenta no ho aguantarà tothom".

El segment corporatiu i MICE variarà i probablement cau en grandària, per la qual cosa és probable que els hotels que atenen aquest nínxol "s'hagin de reinventar" i el segment d'oci "també canviaran, i fins i tot els turoperadors... i tinc dubtes que aguantin tots". De fet, recorda, "estan deixant de pagar i aquest problema li ho estan tirant als hotels i vol dir que les coses van malament".

"Si la crisi dura molt i la recuperació és molt lenta no ho aguantarà tothom"


A la seva entendre "això deixarà un buit per a noves oportunitats: o que els grans es facin més grans o que els hotels s'adonin que la distribució realment ha canviat i que els turoperadors no cobreixen el paper que pensaven. La turoperació canviarà molt. Se suposa que l'escala dóna avantatges, però els petits probablement cauen o es quedin molt tocats", adverteix.

En el cas de la distribució on line, considera que "el normal és que les OTA petites sofreixin molt i jo esperaria una cascada de tancaments de canals petits, per un tema pur que no tindran caixa per a aguantar"


Quan podria ocórrer?, quan se sàpiga si hi ha temporada d'estiu o no: "a partir de juliol, quan es vegi com serà l'estiu hi haurà tancaments, perquè no els compensa esperar més, sobretot les que depenen molt del vacacional. Això afavorirà a Expedia o Booking a llarg termini, perquè a curt termini estan igual", afirma.

En el B2B, on hi ha grans bancs de llits i un munt de petits, "tampoc crec que aguantin tots, perquè tenen les estructures molt grans i en l'àmbit d'ingressos estan molt fluixos. Caurà algun gran? No m'estranyaria, dependrà de com sigui la corba de recuperació"

Quant a canal directe "sempre estarà", explica el CEO de Mirai, però la pregunta és com sortir de la crisi, i això dependrà de com vulgui abordar-ho l'hoteler.

"Si vol una posició activa i definir la seva channel mix per complet, és l'oportunitat d'agafar un llibre en blanc i triar amb qui vull treballar i a on vull portar cada segment. Amb els hotels tancats ara poden pensar i replantejar-se qui aportava valor, qui em venia i a quin cost. L'oportunitat és fantàstica per a fer aquesta reflexió. Crec que és un error tornar a obrir la distribució amb tots els canals i amb les mateixes condicions. És l'oportunitat de triar-la estratègia", remarca el CEO de Mirai.

"És un error tornar a obrir la distribució amb tots els canals i amb les mateixes condicions. És l'oportunitat de triar l'estratègia"


Delgado va reiterar que "no sóc un defensor de la venda directa perquè sí, sinó perquè és un pilar que et porta a més rendibilitat i independència" i et permet conèixer millor al client, element vital en aquest context d'hotels tancats en el qual cal fer el primer pas i animar-se a obrir per a reactivar la demanda.

"Els hotels amb una distribució sana, amb una venda directa potent estan millors posicionats per a sortir, perquè coneixen al seu client. Si tens una venda directa gran és, més fàcil mesurar la teva demanda a l'hotel, però quan depenem en exclusiva de la turoperació, de Booking o Expedia, has d'obrir i anar una mica a cegues".

Una mirada del 2020

Els números vermells que maneja la indústria són contundents i per a Pablo Delgado "el 2020 serà un any perdut per a molts hotels", per això a partir d'ara serà important treballar en la reducció de costos.

"Per molt que diguin que no, el seu preu mitjà baixarà perquè és un joc d'oferta i demanda. L'hotel que faci el mateix que abans, que obri canals perquè vol omplir i omplir, dispararà els seus costos" i agrega que "la sobre comercialització és un dels enemics d'una bona distribució".

"Tenir molts canals és dolent, tenir un és impossible, has de buscar l'equilibri i depèn del teu hotel i la teva segmentació", conclou Pablo Delgado.

https://www.hosteltur.com/136684_que-pasara-con-la-distribucion-hotelera-poscoronavirus.html
 

Vols compartir-ho a les teves xarxes socials?